תקשורת המונים

תקשורת המונים - ציבור נמנעים גדול, אפשרית רק באמצעות טכנולוגיה מתקדמת  .

תקשורת , המתאפשרת רק הודות לטכנולוגיה מתקדמת . המוען המרוחק פיסית מנמעניו, הוא חלק מארגון גדול , מקצועי וברוקרטי , שיש בו חלוקת תפקידים מוגדרת , ואשר לצורך תפעולו נדרשים משאבים ארגוניים וכלכלים גדולים . כדי להפיק מהדורות חדשות יומית בטלוויזיה ו/או ברדיו או עיתון , ארגון התקשורת חייב לתקצב לא רק את הצילומים והשידורים מהשטח אלא גם המשכורות של הכתבים , צלמים, טכנאים , דפסים , ועוד. כנוסף , על הארגון לממן את העלויות הגבוהות. של הציוד
הנמען בסוג זה של תקשורת הוא גדול . (עיתוני סוף שבוע נמכרים במאות אלפי עותקים לדוגמה.) מספרם הגדול של הנמנעים יצור קהל מעורב- הטרוגני מבחינה חברתיות , פוליטית , כלכלית , ותרבותיות , וכן מגוון של טעמים וציפיות . (ראו לדוגמה  את הקהל  הצופה מידי ערב במהדורת חדשות או קונה עיתון ) . עיתון המפרסם כתבת תחקיר גדולה בנושא כלשהו , מודע לכך שאינו יכול לדעת בדיוק מי האנשים שיקראו כתבה זו מכאן, שהקוראים - הנמנעים בסוג תקשורת זו הנם אנונימים - לא ידועים בהיקפם ובטבעם למוען (עורכי העיתון) ולשאר הקוראים המסר המעובר בתקשורת המונים הוא בדרך כל חד - סטרי , עובדה שאינה מאפשרת משוב מיידי של הנמענים בדומה למשוב בתקשורת בין אישית .   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה